Monday, December 24, 2012

ISTANBUL AKU DATANG - DAY 1 (PART 2)

OK kita sambung lagi...



Inilah bilik sementara kami.  Dapatlah kami berehat sekejap untuk membersihkan diri dan membuang apa-apa yang patut seperti kelaziman perkara yang dibuat dipagi hari, hehe...


Ini sebenarnya bilik UH tapi beliau memberi peluang kepada kami menggunakannya dahulu memandangkan bilik kami belum boleh dimasuki lagi.  Anak-anak dah pun masuk ke bilik mereka disebelah yang disediakan 3 katil khas untuk mereka.


Jom kita bersarapan. HB menikmati sarapan bersama UH manakala saya dan Dja makan semeja.



Kelihatan AKA sedang memikir-mikir apa yang nak dimakannya pada pagi ini sambil menunggu MYA merisik-risik apa yang boleh dimakannya - MYA the picky eater!


Tadi sebelum menikmati sarapan Turki yang disediakan oleh pihak hotel, tangan ini sibuk meng"snap" sana meng"snap" sini. Saya telah pergi ke kawasan dimana HB duduk tu. Saya memandang ke luar tingkap. MasyaAllah! Cantiknya... Alhamdulillah dihari pertama saya berada di sini, saya berpeluang menyaksikan matahari terbit dihamparan Laut Marmara. Saya kongsikan bersama pengalaman indah ini bersama anda. Saksikan....























































Tidak diketahui sebab kenapa almost setiap burung yang terbang berlegar-legar di kawasan ini akan singgah dipokok ini. Amazing!!!


Anak-anak dah tak sabar-sabar menunggu kami menghabiskan sarapan, lalu mereka naik ke roof top untuk menikmati pemandangan Bandar Istanbul.

Surah Al-Kahfi, ayat 17, maksudnya:
"And you might see the sun when it rose, decline from their cave towards the right hand, and when it set, leave them behind on the left while they were in a wide space thereof. This is of the signs of Allah; whomsoever Allah guides, he is the rightly guided one, 
whomsoever He causes to err, you shall not find for him any friend to lead (him) aright."
Semoga kita sentiasa menjadi hamba Allah yang terpilih mendapat petunjuk ke jalan kebenaran, dirahmati dan mendapat keredhaan dariNya.  Amin...




Gambar Masjid Sultan Ahmad (Sultan Ahmet Camii) atau dikenali juga dengan nama Masjid Biru (Blue Mosque) diambil dari hotel rooftop.


"TERAS"?  Rupa-rupanya maksud teras dalam bahasa Turki ialah "terrace" atau "terraced roof".  Kita belajar satu lagi perkataan baru hari ini yek!














































Bersambung di lain entry ye...


No comments:

Post a Comment